Podcasty naše každodenné
Uvažujete nad tým, že by ste začali pravidelne robiť podcasty? Ponúkame niekoľko praktických rád, na čo všetko myslieť, kým začnete.
Téma
- tému si stanovte veľmi špecificky/konkrétne
- pouvažujte nad unikátnosťou témy
- ideálna je téma, kde sa cítite sebaisto
- môžete ponúknuť svoju odbornosť, znalosti a skúsenosti
- kde cítiť vaše nadšenie a zaangažovanosť
Témy môžu byť rôznorodé:
- Čo týždeň dal – aktuálne informácie o tom, čo práve robíte
- Rozhovor s hosťom – odborník na tému, ktorej sa venujete
- Ako si vybrať, kúpiť, vytvoriť – v súvislosti s tým, čo robíte
- Ako riešiť problém s …. praktické rady pre klientov/potenciálnych klientov
- Otázky vašich klientov – odpovedanie na otázky
Štruktúra podcastu môže byť rôznorodá, môžete kombinovať aj viacero žánrov.
Napríklad:
Intro
2-5 minút
(úvodná zvučka, pozdrav, predstavenie témy)
Čo je aktuálne nové
5-10 minút
(čo vás od posledného podcastu zaujalo, stalo sa…)
Hlavná téma
20-25 minút
(hlavná téma, o ktorej chcete hovoriť)
Dotazy
15 minút
(odpovede na otázky klientov)
Outro
2-5minút
(rozlúčenie, zhrnutie celého podcastu, upozornenie na podstatné, avízo…)
Okrem obsahu myslite pri tvorbe podcastov ešte na dve podstatné veci.
Dĺžka podcastu. Tá môže byť od 15 až do 90 minút. Ak vydávate podcast pravidelne, zvoľte kratšie formáty. Najdôležitejšia je však pravidelnosť. Ak začnete podcasty vydávať, robte ich pravidelne. Ideálne týždenne, minimálne raz mesačne. Inak to nemá veľký zmysel.